Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap
 
  Ana sayfa
  HEDİYE KAZAN!
  FESTİVAL'08
  Güncel Haberler
  Gündemdeki Haberler
  Spor Haberleri
  Sinema
  Kültür - Sanat
  Müzik - Eğlence
  Medya - Magazin
  Yaşam
  Dünya
  Siyaset
  İş Dünyası
  Sağlık - Kadın
  Teknoloji
  Eğitim
  Günün Özeti
  Haber Arşivi
  Bizden Haberler
  Otel Bursa
  Mekan Bursa
  Fotoğraf Galerisi
  Rehber Bursa
  Bursa Hakkında
  Bursa Tarihi
  Bursa Haritası
  Bursa'da Ulaşım
  Anket Arşivi
  E-DEVLET
11 18 24 25 33 38  
(5 TEMMUZ 2008)
02 07 19 22 31 + 12  
(2 TEMMUZ 2008)
04 05 07 11 12 22  
23 24 25 30 34 38  
39 44 49 50 57 66  
67 70 74 77  
(30 HAZIRAN 2008)
09 11 14 15 42 44  
(3 TEMMUZ 2008)

Dünyanın neresinde olursanız olun, canlı dinleyin!!
 :: Sağlık Haberleri..
 
 
Balık kalp riskini azaltıyor
01.05.2008 13:30 - Bu haber 387 kez okundu..

 
 
Kalp hastalığı birden kapınızı çalmasın. New York'un ünlü Türk doktorlarından Doç. Dr. Özgen Doğan kalbinizi gençleştirmenin en kolay formüllerini açıkladı. Doğan'a göre; kalbin ilacı hayatın içinde gizli! ..

New York Presbyterian Üniversitesi'nin Kardiyoloğu Doç. Dr. Özgen Doğan, kalp hastalıklarıyla ilgili son yenilikleri anlattı. Ayrıca, kalp hastalığını önlemenin yolları ve bu hastalığın tedavi yöntemleri hakkındaki soruları yanıtladı:

Yiyecek ve içeceklerimizin gerçekten kalp hastalığını önlemede bir faydası var mı? Yoksa bu, uydurulmuş bir mit mi?
Omega-3 tüketen insanlarda kalp ritim bozuklukları azalıyor. Haftada en az 4 porsiyon balık yiyenlerde, kalp ritim bozukluğu düşüyor. Ne kadar çok Omega-3 yerseniz, o kadar iyi. Deneklerin 10 yıl boyunca izlendiği bir araştırma; en az miktarda Omega-3 tüketenlerin kalp hastalığı riskinin yüzde bir, en çok tüketenlerin ise yüzde 9 azaldığını gözler önüne serdi. Ne kadar çok balık yerseniz; ani kalp ölümü riski o kadar düşüyor.

KRİZ DURDURULAMIYOR
Kalp krizini durdurmak mümkün olabilir mi?
Kalp hastalığından ölümleri, 1990'lı yıllarda yüzde 40 oranında azaltmayı başarmıştık. Ancak artık tıpta nasıl bir gelişme olursa olsun, kalp hastalıklarından ölüm oranı bir türlü azalmıyor. Ölüm oranlarındaki azalmanın en önemli nedeni; sigara tüketiminin azalmasıydı. Ama şeker hastalığı ve obezite ölüm oranlarını sabitledi ve artık bu oranlar düşmüyor. Günümüzde kalp hastası olan her 5 insandan biri, kalp riski yokken bu hastalığa yakalanıyor.

Kolesterole mutlaka bakmak gerekir mi? Yoksa bu kadar kolesterol takıntısı gereksiz mi?
Kalple ilgili bütün organizasyonların ve birliklerin ortak tavsiyesi; kolesterole bakılması yönündedir. Çocuklar da dahil herkes yılda en az bir kere kolesterol oranına baktırsın. Bu demek değildir ki; her kolesterolde ilaç alınsın. Ama yeme alışkanlıklarını ona göre belirlemek lazım.

Kötü kolesterol ne kadar düşürülse, o kadar iyi mi?
Öyle zannediyordum hatta bunu kanıtlayan pek çok çalışma da bulunuyordu. Yapılan çalışmalar açıkça göstermişti ki; kötü kolesterolü yüzde 40 oranında düşürdüğünüzde, yüzde 40'lara varan bir iyileşme sağlanıyordu. Ama geçtiğimiz günlerde, yeni bir araştırmanın sonucu açıklandı ve tıp dünyasının kafası karıştı. LDL yani kötü kolesterol çok fazla düşürüldü ve bununla birlikte boyun damarında tıkanmalar oldu. Kötü kolesterol düşürüldüğü halde, damar tıkanıklığı arttı. Ama tabii bu tek bir çalışma ve sonuçları verilen ilaçlara bağlı da olabilir. Yine de kolestrolü kontrollü düşürmekte fayda var. İyi kolesterolü arttırarak, kötü kolesterolü temizleyebilirsiniz. Daha fazla egzersiz yaparsanız, iyi kolesterolün damarlarınızı daha fazla temizlemesini sağlarsınız. İyi kolesterolün kalitesi artar ve iyi bir sabun gibi damarları temizler. Hiç yürümüyorsanız yürümeniz, koşmuyorsanız koşmanız, bütün bunları yapıyorsanız daha çok yapmanız lazım. İlaç şirketleri iyi kolesterol HDL'yi yükseltecek bir maddenin peşindeler ama henüz sonuç alınamadı. O zamana kadar, tek ve en etkili ilaç egzersiz.

KADINLAR DAHA RİSKLİ
Duran kalbi çalıştıran aletler yaygınlaştırılırsa, kalp krizinden ölümler azalır mı?
Halkın kullanacağı türdeki kalp krizi önleme cihazları, evlere konulunca ölüm oranlarında bir azalma olmadı. Bu tür aletlerin uçaklarda ve havalimanlarında olmasında fayda var. Aleti göğse koyunca ritmi tanıyor ve şok veriyor. Ama evlere konduğu zaman, ölüm oranlarını azaltmıyor.

Kalp hastalığının genetik yönü var mıdır?
Genetik yönü vardır. Eğer anneniz ya da babanızdan biri kalp krizi geçirmişse, sizin de krize yakalanma olasılığınız 2 kat, her ikisi de geçirmişse 9 kat artar. Kadınlar, kalp krizinden sonraki ilk 30 günde erkeklere göre daha fazla ölüyor. Kalp krizi kadınları daha fazla öldürüyor. Kadınlarda ölüm oranı yüzde 9.6, erkeklerde ise yüzde 5.3...

Türkiye'ye sigara yasağı geliyor. Sizce bu yasak, kalp hastalığını azaltacak mı?
Roma'da 2005 yılında kapalı yerlerde sigara yasaklandığında, 35-65 yaş arasındaki insanlardaki kalp krizi riski yüzde 11 oranında azalmış. Bunun üzerine, akciğer kanserini ve felci de ekleyin. 65-74 yaş grubunda ise risk, yüzde 8 azalmış. Bence durum, Türkiye için de böyle olacak.

İDEAL TANSİYON 12'YE 8
Tansiyon değerleri her yıl değişiyor. Sizce ideal oran nedir?
Şeker hastalarında büyük tansiyon 12, küçük tansiyon ise 7.5'un altında olmalıdır. Böbrek hastalarında da aynı durum geçerli. Kontrol altına alınacak tansiyon için bir ilaç yetmez. Hastaya birkaç ilaç vermek gerekir.

Tansiyon arttıkça, kalp krizi riski de artar mı?
Her büyük rakamın iki artışı ve her bir artışı kalp hastalığı riskini iki katına çıkarır. Tansiyonunuz ne kadar düşükse, o kadar iyi durumdasınız demektir. Genel rakamlara bakıldığında; yüksek tansiyon sorunu olup da tedavi olmayanların ömürlerinin, ortalama 5 yıl kısaldığı görülmektedir. Felç ve inmenin en büyük risk faktörü de; yüksek tansiyondur. Yüksek tansiyon; öldürmez ama süründürür. Tansiyonunuzu sürekli kontrol ederek, felç riskinizi yüzde 40 oranında azaltabilirsiniz. Normal tansiyon her yaşta 12'ye 8'dir ve bu değer asla değişmez.




Kaynak: sabah

 
         
 

  :: Yorumlar
 prettyfly (2008-05-01 22:48:24) 0Kötü yorumGüzel yorum
Baligin faydalari herkesce maglum da fiyatlari sagliga zarali gibi.
 eyupcan (2008-05-01 18:14:34) 0Kötü yorumGüzel yorum
Iyi güzelde balık fiyatlarını görünce geöirdiğimiz kalp kirizine kim çare olacak.
 ottoman16 (2008-05-01 13:36:21) -1Kötü yorumGüzel yorum
Kırmızı et yerine, balık ve tavuk eti tüketilmesi, sağlık açısından çok önem taşımakta.
  ::Bu kategoride ay içinde en çok okunan haberler
Karpuzda viagra etkisi
Karpuzda viagra etkisi
Güneşin tedavi edici ışınları camdan geçmiyor
Güneşin tedavi edici ışınları
İnsanı, yediği ve geni değil bunlar öldürüyor
İnsanı, yediği ve geni değil b
En iyi ilaç: Seks
En iyi ilaç: Seks
Huzursuz bacaklar tehlike habercisi!
Huzursuz bacaklar tehlike habe
  ::Bu kategorideki diğer haberler
Süt dişleri kendiliğinden düşm...
Süt dişleri kendiliğinden düşmez Süt azı dişleri 2 ya da 3 köklü olduğundan altından gelen daimi diş süt dişinin kökleri arasına sıkışacağı için süt dişi ...
Kan şekerinizi cep telefonunuz...
Kan şekerinizi cep telefonunuzla ölçün Georgetown Üniversitesi'nden bir grup bilimadamı, şeker hastalarının kullandığı parmak delerek kandaki şeker ölçümünü ya ...
Geri zekalılara müjdeli haber...
Geri zekalılara müjdeli haber Bir gen ekleyerek kobayları zeki yapmayı başardılar.

Daha önce kobaylara genle 'sadakat' nakletmeyi başaran uz ...
Pilates tıp merkezlerine de gi...
Pilates tıp merkezlerine de girdi Madonna, Julia Roberts, Janet Jakson gibi ünlülerin formlarını borçlu olduğu, önceleri ince, sıkı ve düzgün vücuda sahip ...
Bakan´dan Kene sitemi ...
Bakan´dan Kene sitemi  Sağlık Bakanı Recep Akdağ, kene vakalarına ilişkin medyaya sitem etti. Birçok ülkede keneyle bulaşan çeşitli hastalıklar ...
Cinseliğin gizli silahları: Do...
Cinseliğin gizli silahları: Doğal afrodizyaklar! Hangi besinler kadına hangi besinler erkeğe yarıyor...

Eski çağlardan beri insanoğlunun ilgisini çeken afrodiz ...
İnsanı, yediği ve geni değil b...
İnsanı, yediği ve geni değil bunlar öldürüyor Diyet programları yerine genetiğe dayalı öğünler belirlenmeli...

Amerikalı bilimciler insanı öldüren şeyin yed ...
Güneşin tedavi edici ışınları ...
Güneşin tedavi edici ışınları camdan geçmiyor Güneşle ilişki kurmak ilaçtan fazlasını kazandırıyor.

Vücudunuz güneş ışığı ile temas ettiğinde vitamin D üret ...
Kansere karşı ´´ha...
Kansere karşı ´´hassas neşter´´ teknolojisi Bilkent Üniversitesi araştırmacıları, akciğer kanseri, prostat ve diş tedavilerinin yan etkilerini ortadan kaldıracak kı ...
Yüzerken krampa dikkat...
Yüzerken krampa dikkat Denizli Devlet Hastanesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Uzmanı Dr. Beşir Türkmen, sıcakların etkisiyle meydana gelebilec ...
 Diğer 10 Haber..
  »  Karpuzda viagra etkisi ... ( 04.07.2008 - 22:00)
  »  Sıcak havalarda rahat bir uykunun ipuçları ... ( 04.07.2008 - 20:30)
  »  Akraba evliliğinde ''fenilketonüri'' riski ... ( 04.07.2008 - 18:34)
  »  Yazın, sağlık için günde 1.5 litre su için ... ( 04.07.2008 - 18:00)
  »  Kene ısırdığı hastaların kanı Kırım Kongoya şifa oldu ... ( 04.07.2008 - 16:33)
  »  Kadınların yaşlılıkta bunama riski fazla ... ( 04.07.2008 - 15:32)
  »  Şeker hastalığı hafife almaya gelmez ... ( 04.07.2008 - 15:30)
  »  Bir kişi bir ayda 2 kez doğum yapar mı? ... ( 04.07.2008 - 13:00)
  »  Kısırlık artık tarih oluyor ... ( 04.07.2008 - 10:30)
  »  Sağlığımız hakkında doğru bildiğimiz yanlışlar! ... ( 04.07.2008 - 03:00)
 
 
 
I  güncel haberler  I  spor haberleri  I  sinema  I  kültür-sanat  I  müzik-eğlence  I   medya-magazin   I   iş dünyası  I  sağlık  I  eğitim  I
I  mekan.bursa  I  fotoğraf galerisi  I   rehber.bursa  I  haber arşivi I  bursa tarihi   I  hakkımızda  I  reklam  I  iletişim  I  yasal uyarı  I

lifeinbursa.com adresi üzerinde bulunan resim ve bilgiler izinsiz kullanılamaz.
Sitede yer alan kullanıcı yorumları üyelik sözleşmesinde kabul edildiği şekilde yorum yapan üyenin şahsi düşünceleridir.
Bu bir dgnteknoloji hizmetidir