Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap
 
  Ana sayfa
  HEDİYE KAZAN!
  MAGAZİN AJANDA
  Güncel Haberler
  Gündemdeki Haberler
  Spor Haberleri
  Sinema
  Kültür - Sanat
  Müzik - Eğlence
  Medya - Magazin
  Yaşam
  Dünya
  Siyaset
  İş Dünyası
  Sağlık - Kadın
  Teknoloji
  Eğitim
  Günün Özeti
  Haber Arşivi
  Bizden Haberler
  Otel Bursa
  Mekan Bursa
  Fotoğraf Galerisi
  Rehber Bursa
  Bursa Hakkında
  Bursa Tarihi
  Bursa Haritası
  Bursa'da Ulaşım
  Anket Arşivi
  E-DEVLET
03 06 22 25 35 40  
(11 EKIM 2008)
08 10 18 23 33 + 14  
(8 EKIM 2008)
02 05 08 19 22 25  
29 30 31 34 35 36  
40 44 48 50 55 64  
69 72 73 78  
(6 EKIM 2008)
02 03 20 26 47 48  
(9 EKIM 2008)

Dünyanın neresinde olursanız olun, canlı dinleyin!!
 :: Sağlık Haberleri..
 
 
Şarap kırmız etin kanserojen etkisini azaltıyor
01.07.2008 15:25

 
 
Biftekle birlikte kırmızı şarap içilirse, şarabın kırmızı etin kanser yapıcı özelliklerini ortadan kaldırdığı bildirildi.

Daha önce yapılan araştırmalarda kırmızı şarabın kalp üzerindeki yararlı etkisi ortaya konulmuştu.

Ancak Kudüs Musevi üniversitesinde yapılan araştırmada, şarabın belli bir gıdayla birleştiğinde gösterdiği etkiye bakıldı.

Daily Mail'in internet sitesindeki habere göre, araştırmacılar fareler üzerinde yaptıkları deneyde, bir grup fareyi sadece etle beslerken diğer bir gruba kırmızı şarap özü zerk edilmiş et verdiler.

Yapılan testlerde, ete şarap eklemenin, yağlı etin midede çözülmesi sırasında ortaya çıkan iki zehirli kimyasalın etkisini büyük ölçüde azalttığı görüldü.

Yağlı etin midedeki sindirimi sırasında ortaya çıkan kimyasalların, aralarında kanser, damar sorunları ve diabetin de bulunduğu bazı hastalıklarda etkili olduğu biliniyor.

Bilim adamları, midenin, kırmızı şarabın sağlığa yararlı özelliğinin etin bazı olumsuz etkilerini nötralize eden bir 'bioreaktör' gibi işlev görebildiğini düşünüyor.

Şarabın yararlı etkisinin, vücuttaki hücrelerin tahrip olmasını önleyen güçlü antioksidanlar olan 'polifenollerden' geldiği belirtildi.

Daha önce yapılan araştırmalar da, günde yarım bardak kırmızı şarabın kalp krizi riskini önemli ölçüde azalttığı belirtilmişti.

Araştırma, Journal of Agricultural and Food Chemistry dergisinde yayımlandı.



Kaynak: cnntürk

 
         
 

  :: Yorumlar
Hiç yorum yazılmamış, ilk yorumu siz yazmak için tıklayın.

  ::Bu kategoride ay içinde en çok okunan haberler
Sütün saklanan gerçeği!
Sütün saklanan gerçeği!
Yemeden önce 2 kere düşünün!
Yemeden önce 2 kere düşünün!
Kulağa bak zekanı öğren
Kulağa bak zekanı öğren
Çocuğunuza hamster almayın
Çocuğunuza hamster almayın
En sağlıklı domates
En sağlıklı domates
  ::Bu kategorideki diğer haberler
Eklem ağrılarına en etkili çö...
Eklem ağrılarına  en etkili çözüm En sık görülen eklem hastalığı olan kireçlenme yaşla birlikte eklemin yapısının bozulmasına bağlı olarak ortaya çıkıyor. ...
İlik bankası nihayet kuruluyor...
İlik bankası nihayet kuruluyor
Kemik iliği olmadığı için ölümü bekleyen 12 bin çaresiz hastaya müjde geldi. Dört gözle beklenen ilik bankası nihaye ...
Asgari ücretle estetik olunurm...
Asgari ücretle estetik olunurmu?

Estetik ameliyatların çok yaygınlaştığını söyleyen Prof. Dr. Oğuz Çetinkale, 'Asgari ücretle çalışanlar da par ...
Sinirler gerginse !...
Sinirler gerginse ! Yiyin mutlu olun
Kendisini sinirli hissedenlere öneriler..

Yiyecek ve İçecek Yöneticileri Derneği (YİYD ...
24 yılda bitti şimdi personel ...
24 yılda bitti şimdi personel bekliyor !

1984 yılında yapımına başlanan ve 24 yıl sonra tamamlanan Selçuklu Tıp Fakültesi Araştırma ve Uygulama Hastane ...
Varis tedavisinde gecikmeyin...
Varis tedavisinde gecikmeyin
Bacaklardaki varislerin sebepleri nelerdir?


Bacaklarda oluşan varislerin sebebi ise toplardamarların ...
Tasarruflu ampüller sağlığımız...
Tasarruflu ampüller sağlığımıza zararlı mı ?
Enerji tasarruflu ampüller, kullanım şekline bağlı olarak sağlığımıza zarar veriyor.

Yapılan araştırmalar ...
Öfkenize yenik düşmeyin...
Öfkenize yenik düşmeyin Öfke, son derece insani ve doğal olmakla birlikte uygun ifade edilmeyip, kontrol altına alınmadığı takdirde yıkıcı ve sa ...
Rahim ağzı kanseri aşısı yaygı...
Rahim ağzı kanseri aşısı yaygınlaşıyor ABD'de dört kadından birinin, rahim ağzı kanseri aşısı olduğu açıklandı.

Federal sağlık yetkilileri, 13-17 ya ...
Kalp dostu çikolata...
Kalp dostu çikolata Kalbi koruyor, geç yaşlandırıyor hatta sosyal statüyü bile yükseltiyor.

Güney İtalya'da yaşayan, bin 317'si geç ...
 Diğer 10 Haber..
  »  Zehirli melamin riski taşıyan gıdalar? ... ( 11.10.2008 - 20:00)
  »  Daha çok balık yemeliyiz ... ( 11.10.2008 - 17:45)
  »  Görmenizi çaldırmayın ... ( 11.10.2008 - 15:30)
  »  Uyku sorununu çözen diyet ... ( 11.10.2008 - 13:15)
  »  Dikkat! Grip salgını kapıda ... ( 11.10.2008 - 11:50)
  »  Mikrodalga fırınlarda hastalık tehlikesi ... ( 11.10.2008 - 11:00)
  »  Kalp hastaları kışın da egzersiz yapmalı ... ( 11.10.2008 - 03:00)
  »  Diş sıkmaya botox ile veda edin ... ( 11.10.2008 - 00:30)
  »  Günde 3 elma mucizesi ... ( 10.10.2008 - 22:15)
  »  Kadınların derdi hiç bitmiyor ... ( 10.10.2008 - 20:00)
 
 
 
I  güncel haberler  I  spor haberleri  I  sinema  I  kültür-sanat  I  müzik-eğlence  I   medya-magazin   I   iş dünyası  I  sağlık  I  eğitim  I
I  mekan.bursa  I  fotoğraf galerisi  I   rehber.bursa  I  haber arşivi I  bursa tarihi   I  hakkımızda  I  reklam  I  iletişim  I  yasal uyarı  I

lifeinbursa.com adresi üzerinde bulunan resim ve bilgiler izinsiz kullanılamaz.
Sitede yer alan kullanıcı yorumları üyelik sözleşmesinde kabul edildiği şekilde yorum yapan üyenin şahsi düşünceleridir.
Bu bir dgnteknoloji hizmetidir