Sık Kullanılanlara Ekle   Açılış Sayfası Yap
 
  Ana sayfa
  HEDİYE KAZAN!
  MAGAZİN AJANDA
  Güncel Haberler
  Gündemdeki Haberler
  Spor Haberleri
  Sinema
  Kültür - Sanat
  Müzik - Eğlence
  Medya - Magazin
  Yaşam
  Dünya
  Siyaset
  İş Dünyası
  Sağlık - Kadın
  Teknoloji
  Eğitim
  Günün Özeti
  Haber Arşivi
  Bizden Haberler
  Otel Bursa
  Mekan Bursa
  Fotoğraf Galerisi
  Rehber Bursa
  Bursa Hakkında
  Bursa Tarihi
  Bursa Haritası
  Bursa'da Ulaşım
  Anket Arşivi
  E-DEVLET
01 03 14 36 39 42  
(4 EKIM 2008)
08 10 18 23 33 + 14  
(8 EKIM 2008)
02 05 08 19 22 25  
29 30 31 34 35 36  
40 44 48 50 55 64  
69 72 73 78  
(6 EKIM 2008)
02 03 20 26 47 48  
(9 EKIM 2008)

Dünyanın neresinde olursanız olun, canlı dinleyin!!
 :: Sağlık Haberleri..
 
 
İnsanı, yediği ve geni değil bunlar öldürüyor
05.07.2008 13:00

 
 
Diyet programları yerine genetiğe dayalı öğünler belirlenmeli...

Amerikalı bilimciler insanı öldüren şeyin yedikleri ya da genleri değil, bunların karşılıklı etkileşimi olduğunda hemfikirler. Diyete dayalı sağlıklı yaşam profilleri yerine genetik profile uygun beslenmek gerekiyor.

Günümüzde sadece diyete dayalı sağlıklı yaşam tavsiyeleri neredeyse sona erdi.

Amerikalı araştırmacılar artık hastaların 'genetik profilleri' temel alınarak sağlığa yönelik risklerin çok daha iyi anlaşılacağı ve daha uygun 'kişiye özel' beslenme planlarının üretilebileceği belirtti. Bu çerçevede, bazı hastalardan brokoli yemeleri istenirken, diğerlerinden 'çok daha fazla' brokoli yemeleri talep edilebilecek. Tıpta çok yeni bir alan olan 'beslenme genomikleri' besin ve genler arasındaki etkileşimi çözümleyerek nasıl daha sağlıklı olunacağına ışık tutmaya başladı.

Oysa eski paradigmaya göre 'iyi genler müdahale etmedikçe, kötü beslenme kalp-damar hastalıkları ve kansere yol açıyor'du. Ancak yeni çalışmalar, bazı yiyeceklerin koruyucu ya da zararlı genleri harekete geçirirken, diğer yiyeceklerin bunlar üzerinde baskı kurduğunu gösteriyor.

OBEZİTEYE GEN BASKISI

Alışılagelmiş beslenme tavsiyelerinin genel anlamda doğru olduğunu belirten uzmanlar, farklı ilaçların farklı insanlarda farklı tepkilere yol açmasının nedenlerini anlamaya çalışıyorlar. Beslenme ve genler arasındaki ilişkinin çok karmaşık olduğuna dikkat çekilirken, örneğin 150 ayrı tip genin şeker hastalığının bir türüne ve 300 ayrı tip genin de obeziteye cesaret verdiği belirtildi.

KİMİNE İYİ KİMİNE KÖTÜ

Çalışmalar sürerken haritanın parçaları da ortaya çıkıyor. Örneğin, yeşil çayın içerdiği antioksidanlar, kalpdamar hastalıkları ve bazı kanser türlerine karşı önleyici güce sahip. Ancak bu güç, bazı kadınlarda ve göğüs kanserine karşı kendini göstermiyor. Güney California Üniversitesi'nin bir çalışmasına göre, bu, COMT adı verilen enzim üreten genden kaynaklanıyor. COMT'un daha az aktif olan bir türünü üreten kadınlar, göğüs kanserine karşı yeşil çaydan daha çok yararlanıyor. Araştırmalar, farklı yiyeceklerin farklı genleri ve enzimleri farklı kişilerde farklı etkilediğini ortaya koyuyor.

HÜCRELERİMİZDEKİ GİZLİ AZRAİL

California Üniversitesiínden Raymond Rodriguez, 'Gittiğimiz yeri görüyoruz. Tükettiğimiz yiyeceklerle ilgili tahminlerde bulunma işini artık aşıyoruz'dedi. 'Apo E' diye bilinen proteinin üretimini kontrol eden gen, kolestrol düzenlemesinde başaktör olarak görev yapıyor. Bu genin E2, E3 ve E4 diye bilinen üç türü var. En çok rastlanan türü E3. Ancak E2 türü yüksek olanların genelde kolestrol düzeyleri ortalamanın altında.

Buna karşılık E4 türü, potansiyel bir azrail niteliğinde. E4, beslenme ile gelen bütün risk unsurlarını daha büyük birer canavar haline getiriyor ve Alzheimer, kalp-damar ve şeker gibi hastalıkların kapısını aralıyor. Uzmanlar, hastaların 'genom profillendirmesi'temeline dayanan beslenme yöntemleriyle risk unsurlarına karşı daha iyi korunacağını ifade ediyorlar. Boston Üniversitesi'nden Dr. Victoria Herrera, 'Hastalara sonuç vermeyen tavsiyelerde bulunmak, bizi birer yalancı yapıyor. Genotip temelinde teşhis yaparak deneme- yanılmayla hataları aşabiliriz' dedi.


Kaynak: bugün

 
         
 

  :: Yorumlar
 Fatih Yaman (2008-07-12 23:40:36) 0Kötü yorumGüzel yorum
Her yaşta yenilecek yenilmeyecek bazı gıdalar olur bunlara uyulduğu sürece sorun olacağını sanmıyorum..
 Uçbeyi (2008-07-05 15:59:39) 0Kötü yorumGüzel yorum
Günümüzde artık insanlar bilinçli beslenmenin önemini anladılar. protein üretimini kontrol eden genlerden en tehlikelisi olan e4 türü hakkında daha fazla bilgi sahibi olunmalı. bu genin olumsuz etkilerini kaynağında azaltmalı.
 leventt (2008-07-05 13:24:37) -1Kötü yorumGüzel yorum
Yediklerimize her zaman dikat etmeliyiz vucudumuza zaraalı yiyeceklerden uzak durmalıyız
  ::Bu kategoride ay içinde en çok okunan haberler
Sütün saklanan gerçeği!
Sütün saklanan gerçeği!
Yemeden önce 2 kere düşünün!
Yemeden önce 2 kere düşünün!
Çocuğunuza hamster almayın
Çocuğunuza hamster almayın
Kulağa bak zekanı öğren
Kulağa bak zekanı öğren
En sağlıklı domates
En sağlıklı domates
  ::Bu kategorideki diğer haberler
Görmenizi çaldırmayın...
Görmenizi çaldırmayın 'Görmenizi Çaldırmayın' sloganı ile Dünya Görme Günü, Gözlükçüler ve Optisyenler Konfederasyonu Başkanı Rıfat Küpeli baş ...
Uyku sorununu çözen diyet...
Uyku sorununu çözen diyet Eğer sabah 4'e kadar oturup TV izliyor, kitap okuyorsanız yalnız değilsiniz.

Metropol insanının en önemli soru ...
Dikkat! Grip salgını kapıda...
Dikkat! Grip salgını kapıda Soğuk havalarla birlikte grip salgını tehdidi de gündeme geldi. Grup aşısının bu sene etkisiz kalma ihtimali yüksek.
Mikrodalga fırınlarda hastalık...
Mikrodalga fırınlarda hastalık tehlikesi Washington Times'ta yer alan haberde verilen mesaj ilk etapta algılaması biraz güçmüş gibi görünse de aslında durum oldu ...
Kalp hastaları kışın da egzers...
Kalp hastaları kışın da egzersiz yapmalı Abant İzzet Baysal Üniversitesi Tıp Fakültesi Kardiyoloji Ana Bilim Dalı Başkanı Prof. Dr. Cihangir Uyan, kalp ve damar ...
Diş sıkmaya botox ile veda edi...
Diş sıkmaya botox ile veda edin Özellikle çalışan insanlarda görülen bu rahatsızlığın belirtileri ve tedavi yöntemleri neler?

Daha çok yoğun iş ...
Günde 3 elma mucizesi...
Günde 3 elma mucizesi Günde yenilecek 3 elma, kötü kolesterolü yüzde 10 oranında düşürüyor, iyi kolesterolü de artırıyor.

Bolu İl Sağ ...
Kadınların derdi hiç bitmiyor...
Kadınların derdi hiç bitmiyor Türkiye Psikiyatri Derneği Merkez Yönetim Kurulu Üyesi Doç. Dr. Burhanettin Kaya, saplantı, panik, titizlik bozuklukları ...
Meyve yiyin mutlu olun...
Meyve yiyin mutlu olun Yiyecek ve İçecek Yöneticileri Derneği (YİYDER) Başkanı ve Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksek Okulu, Tur ...
Türkiye´de de melamin fa...
Türkiye´de de melamin faciası yaşanabilir Şok uyarı: 'Süt ürünlerinde melamin içeriği kilogramda 2.5 miligramın üzerinde olanların ithaline izin verilmemesi gerek ...
 Diğer 10 Haber..
  »  Dilinizi temizleyin ağzınız kokmasın ... ( 10.10.2008 - 13:00)
  »  Kısırlığın çözümü ergenlikte ... ( 10.10.2008 - 10:45)
  »  Tam gün çalışan doktorlara 14 bin YTL maaş ... ( 10.10.2008 - 08:50)
  »  Lokumu terapisi ile kışa hazırlan! ... ( 10.10.2008 - 03:30)
  »  Cildimiz neden yaşlanıyor ... ( 10.10.2008 - 00:06)
  »  Fazla et süt tüketimi prostata yol açabilir ... ( 09.10.2008 - 21:45)
  »  Nar yiyin kalbiniz sağlam kalsın ... ( 09.10.2008 - 19:30)
  »  Antep fıstığının mucizesi ... ( 09.10.2008 - 17:15)
  »  Erken boşalmanın geni bulundu ... ( 09.10.2008 - 15:00)
  »  Ülser ve reflünün sebepleri ... ( 09.10.2008 - 12:45)
 
 
 
I  güncel haberler  I  spor haberleri  I  sinema  I  kültür-sanat  I  müzik-eğlence  I   medya-magazin   I   iş dünyası  I  sağlık  I  eğitim  I
I  mekan.bursa  I  fotoğraf galerisi  I   rehber.bursa  I  haber arşivi I  bursa tarihi   I  hakkımızda  I  reklam  I  iletişim  I  yasal uyarı  I

lifeinbursa.com adresi üzerinde bulunan resim ve bilgiler izinsiz kullanılamaz.
Sitede yer alan kullanıcı yorumları üyelik sözleşmesinde kabul edildiği şekilde yorum yapan üyenin şahsi düşünceleridir.
Bu bir dgnteknoloji hizmetidir